Про проекти

Вчителі покликані перетворити весь навколиш­ній світ в освітнє середовище, вивести навчальний процес за межі класу, взяти за основу на цікавість дітей до природи, їхні вікові особливості, надавати перевагу активним формам навчання, що забезпечують можли­вість успіху

Проектні технології, до впровадження яких так активно закликають сучасних учителів, спрямовані на стимулювання інтересу учнів до нових знань, на розвиток дитини через вирішення проблем і використання цих знань у конкретній практичній діяльності. Особливо актуальним є застосування методу проектів сьогодні, коли сучасна освіта переорієнтовується на профільне навчання.

Проектна технологія передбачає наявність проблеми, що вимагає інтегрованих знань і дослідницького пошуку її вирішення. Результати запланованої діяльності повинні мати практичну, теоретичну, пізнавальну значимість. Головною складовою методу є самостійність учня.

Чи можна поставити під сумнів користь проектної технології, якщо в ході її застосування учень вчиться самостійно здобувати знання і використовувати їх для вирішення нових пізнавальних і практичних завдань? Діти набувають комутативних навичок та вмінь, працюючи у групах та виконуючи різні соціальні ролі. Вони вчаться на власному досвіді й досвіді своїх товаришів, бачать результат своєї власної праці.

Проект - це метод навчання. Він може застосовуватись як на уроках, так і в позакласній роботі, орієнтований на досягнення цілей самих учнів. Такий вид навчання є ефективним, оскільки формує значну кількість навчальних і життєвих компетентностей, незамінним, оскільки формує досвід.